O mojom vzdelaní a očakávaniach.
Učím na SOŠ podnikania v Trenčíne informatiku, aplikovanú informatiku, marketingovú komunikáciu a propagáciu. Som absolventkou Technickej univerzity v Bratislave, odboru automatizačná technika a v školstve som od roku 1991. Informatika ide dopredu rýchlym tempom a ja cítim veľkú potrebu nielen samovzdelávania, ale vítam ĎVUi ako cielené špecializačné štúdium pre učiteľov informatiky. Očakávam, že získam nielen nové poznatky a zručnosti v oblastiach digitálnej gramotnosti a programovania, ale aj didaktiky informatickej výchovy - nové metódy a formy ako učiť informatiku, aby žiakov zaujala a motivovala k práci. Zdá sa mi, že vyučovanie informatiky na SŠ sa uberá cestou naučiť žiakov užívateľské aplikácie, menej (česť tým, ktorí tak učia) viesť žiakom k samostatnému logickému mysleniu a riešeniu vlastných projektov. Pre mňa je to výzva a hľadanie spôsobov ako inovovať môj spôsob vyučovania INF. Dúfam, že tieto naše blogy budú ďalej slúžiť aj na výmenu skúseností a vzájomnú pomoc pri riešení problémov, s ktorými sa stretávame na ZŠ a SŠ.
pondelok 18. októbra 2010
nedeľa 17. októbra 2010
Čo som sa naučila v oblasti Internet
(3DG1/zadanie W5/I3)
Tieto skratky netreba vysvetľovať, lebo ide o zadanie pre učiteľov v špecializačnom štúdiu informatiky. Príspevok informuje o tom, čo som sa naučila v časti Internet, a možno zaujme aj neinformatika, veď "gúglovské" služby sú veľmi užitočné a na vysokej úrovni.
V časti Sociálne aspekty digitálnych technológií sme sa zamerali na niektoré oblasti internetu. Naučila som sa praktické veci z oblastí: Rozšírené možnosti vyhľadávania, Čo sa o nás v internete dá dozvedieť, Google Analytics, Blogy a blogovanie, Wikipédia a Sociálny bookmarking.
Na spracovanie svojho zadania som si vybrala
Tieto skratky netreba vysvetľovať, lebo ide o zadanie pre učiteľov v špecializačnom štúdiu informatiky. Príspevok informuje o tom, čo som sa naučila v časti Internet, a možno zaujme aj neinformatika, veď "gúglovské" služby sú veľmi užitočné a na vysokej úrovni.
V časti Sociálne aspekty digitálnych technológií sme sa zamerali na niektoré oblasti internetu. Naučila som sa praktické veci z oblastí: Rozšírené možnosti vyhľadávania, Čo sa o nás v internete dá dozvedieť, Google Analytics, Blogy a blogovanie, Wikipédia a Sociálny bookmarking.
Na spracovanie svojho zadania som si vybrala
a zaujíma ma nielen koľko ľudí chodí na stránku, ale aj v akých časoch prichádzajú, ako dlho sa zdržia a mnoho ďalších informácií. Zaujíma ma to preto, že prichádza obdobie rozhodovania sa deviatakov, kde na strednú školu. Nielen uchádzači, ale aj ich rodičia určite surfujú vo zvýšenej miere po stránkach stredných škôl. Na tej našej chcem sledovať, čo si pozerajú, či sa na stránku vracajú atď.
Použitie nástroja GA demonštruje naozaj detailné sledovanie návštevnosti, ale aj správanie sa jednotlivých návštevníkov, čo je vyhodnocované rôznymi štatistikami a zobrazované graficky. Poskytuje jednoduchý a presný návod ako implementovať GA na vlastnú stránku.
Postup:
Postup:
- Už som mala na Google vytvorený účet.
- Bolo treba zaregistrovať stránku v Google Analytics.
- GA priradil stránke kód, pod ktorým sa ukladajú sledované informácie, zároveň poskytol dva scripty v jazyku Javacsript.
- Kusy kódu bolo nutné vložiť do zdrojového kódu stránky. Upraviť a doplniť súbor index.php a potom upload s kódom "google_anylitics.php" na web.
- návštevy podľa dní
- používateľnosť stránok: návštevy, počet zobrazení stránky, počet stránok na jednu návštevu, miera odchodov zo vstupnej stránky, priemerný čas na stránke, % nových návštev
- prehľad návštevníkov
- zobrazenie na mape
- prehľad zdrojov návštevnosti
- prehľad obsahu - hĺbková analýza obsahu stránky
- dá sa vytvoriť vlastný prehľad-pridať nový segment sledovanosti, napr. akú výkonnosť majú moje kľúčové slová v iných krajinách.
Keď to budem sledovať aspoň mesiac-dva, zobrazím graf a podelím sa s vami o dojmy, či to splnilo moje očakávania a čo zaujímavé som sa dozvedela. Ak ste zvedaví ako ja, tak si na tento príspevok znova kliknite, budem ho aktualizovať.
Zaujímavé blogy kolegov
(3DG1/zadanie W2)
a pretože som sa na jej blogu dočítala o aktivitách klubu moderných učiteľov v Novom Meste nad Váhom, len mi je ľúto, že je pre učiteľov ZŠ a riešia teda svoje špecifické problémy, keby bol aj pre SŠ, hneď by som medzi nich išla, veď Trenčín a N.M. sú blízko.
Dovolila som si poslať komentár kolegom, ktorých O mne som čítala ako o mne...
http://luba-da.blogspot.com/, http://darinak.blogspot.com/, http://katihn.blogspot.com/Z tých, ktoré ma zaujali pri prezeraní boli napr. aj blogy:
- Rasťo Cichý - rascicho.sk/blog/ - blog ma zaujal, lebo je zaujímavý moderným dizajnom, vtipný, inšpiroval ma k zadaniu Google Analytics
- Alica Karkušová http://alica.blog.matfyz.sk/ -
blog ma zaujal, lebo ju poznám z internetu už dávnejšie-teraz v ĎVUi aj naživo, v blogu sa chce venovať vzdelávaniu INF na SŠ; je učiteľkou gymnázia v Martine, ktorého som ja absolventkou; z jej stránky pre žiakov som čerpala učebné materiály
- Jarmila Janisková http://janiskova.spaces.live.com/default.aspx - blog ma zaujal, lebo má motto v hlavičke, ktoré sa mi páči:
a pretože som sa na jej blogu dočítala o aktivitách klubu moderných učiteľov v Novom Meste nad Váhom, len mi je ľúto, že je pre učiteľov ZŠ a riešia teda svoje špecifické problémy, keby bol aj pre SŠ, hneď by som medzi nich išla, veď Trenčín a N.M. sú blízko.
Prihlásiť na odber:
Príspevky (Atom)